19 września 2013

Kurs na klatkę dla ptaszka z papierowej wikliny

Witam w deszczowy dzień.
Na prośbę Dagy opracowałam kursik na klatkę dla ptaszków z papierowej wikliny.
Zaczynamy od nakręcenia rurek, ja używam gazet takich z programem TV. 
Do rozpoczęcia pracy potrzeba nam 8 rurek, z których każda to połączone ze sobą 3 rurki, takie długie muszą być.
Gdy już mamy krzyżujemy ze sobą 4 na 4 jak na zdjęciu.
Bierzemy pierwszą rurkę górną od lewej i zaginamy ją do dołu, a następnie zawijamy pod spodem w prawo o tak
zawijamy tak w kółko kilka razy ok 4. Następnie rozdzielamy wszystkie rurki jak pająka i tą rurką, którą owijaliśmy w koło oplatamy dalej, ale rurka na górze, rurka na dole, na przemian, po 2 okrążeniach dokładamy drugą rurkę i pleciemy splotem ósemkowym na dwie rurki jednocześnie.
Wyplatamy do uzyskania powierzchni dna klatki, ok 20 cm średnicy.
Pleciemy dalej, ale w górę- zaginamy rurki do góry i oplatamy ok 4 okrążeń, dzięki temu klatka będzie stabilna na dole.
Robimy środkowy pas- bierzemy dwie rurki, smarujemy klejem do papieru- ja używam w płynie i doklejamy je  na rurce pionowej, chwilę trzymamy, by wyschło i trzymało. po wyschnięciu pleciemy dalej splotem ósemkowym ok 4 okrążeń.
Podobnie robimy górną obręcz, też 4 okrążenia, końcówki rurek wkładamy do środka i podklejamy.
Teraz łapiemy wszystkie rurki i trzymamy razem w środku klatki, trzeba spojrzeć z góry, żeby dobrze środeczek złapać
Owijamy rurką z klejem pod palcami, mocno dosyć.
Zaklemay rurkę, krórą owijaliśmy. Ucinamy wszystkie rurki, zostawiamy 3, do których dokładamy po 1 rurce, wyplatamy warkocz, na długość taką, jaką chcemy wielkość ucha.
Ucinamy i wkładamy z klejem do środeczka
Klatka gotowa
Teraz trzeba pomalować.
Ja używam farby akrylowej, bejc wodnych, często maluję bardzo mocną kawą Inką, praca potem pięknie pachnie kawą.
Jak klatka wyschnie na dnie robimy gniazdko z sizalu, wkleamy plastikowe jajeczka no i wieszamy ptaszka:)
Mam nadzieję, ze kursik jest zrozumiały, w razie niejasności proszę pytać.
Jeśli skorzystasz z mojego kursu miło mi będzie, jeśli wspomnisz o autorze kursu:)
Tu gotowa klatka:)
http://pasja-przeplatane.blogspot.com/2013/07/ptaszki-na-uwiezi.html

9 komentarzy:

  1. Ojej, to całkiem proste... a przy tym efekt rewelacyjny...
    Dzięki za kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jolanda....ale szalejesz...świetny, prosty, bardzo przydatny kursik.:) Bardzo dziękuję :) chyba w końcu coś skręcę :))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Jolu świetny kursik :) na pewno skorzystam ... dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś próbowałam zrobić klatkę z wikliny papierowej, ale te moje to strasznie krzywe były...

    OdpowiedzUsuń
  5. A mi w ogóle nie idzie :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za zrozumiały instruktaż-jesteś WIELKA.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za zrozumiały instruktaż-jesteś WIELKA.

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajna ta klatka i jak prosta do zrobienia :):)

    OdpowiedzUsuń

Wkładki do wózków

Wkładki i akcesoria do wózków ;)